8:48 PM Українська мова, 8 клас. Урок №22 | ||
Тема. Односкладні прості речення з головним членом у формі присудка. Односкладне речення як частина складного речення. Мета. Ознайомити учнів з особливостями односкладних простих речень, з’ясувати основні ознаки односкладних речень з головним членом у формі присудка; розвивати логічне мислення, спостережливість, уміння аналізувати речення як синтаксичну одиницю; виховувати пізнавальний інтерес , любов і повагу до життя та творчості Тараса Шевченка. Тип уроку: урок засвоєння нових знань. Форма проведення : урок-присвята Матеріальне забезпечення: мультимедійний проектор, ноутбук, портрет Т.Шевченка, ілюстрації до його творів, додаткова дошка, дидактичний матеріал, епіграф до уроку. ПЕРЕБІГ УРОКУ І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. ІІ. НАСТАНОВЧО-МОТИВАЦІЙНИЙ ЕТАП. -Добрий день, діти! Ще один урок До нас прийшов за розкладом сьогодні. Отож давайте зробимо ще крок, Щоб знов пірнуть у мовную безодню. ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ Й ЗАВДАНЬ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ. 1.Коментар епіграфа до уроку. Епіграфом для нашого уроку є слова видатного українського поета і письменника Тараса Григоровича Шевченка: … Учітесь, читайте, і чужому научайтесь, й свого не цурайтесь! Вдумаймося в цi слова великого сина укpаïнського наpоду. Що хотів передати нам автор ?(відповіді дітей) Так, я згодна з вами. У вислові звучить настанова усім – отримуйте знання, пізнавайте нове, постійно самовдосконалюйтесь. Без знань людина безсила. Сьогодні на уроці ми продовжуватимемо втілювати слова Тараса Шевченка в життя. 2.Проблемне запитання. - Зверніть увагу на граматичну основу речення-епіграфа. У чому особливість цього речення? Так, у цьому реченні відсутній підмет, є лише присудок. Отже, головне наше завдання сьогодні — зрозуміти, чим односкладні речення відрізняються від двоскладних. ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК 1.Метод «Чиста дошка» - Що виражає речення? - Що становить граматичну основу речення? - Що називаємо підметом? - Що таке присудок? - Назвіть види речень за наявністю головних членів речення. - Яке речення називається двоскладним? - Що таке односкладне речення? ІV.СПРИЙНЯТТЯ ТА ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ 1. Захист учнівського проекту «Шпаргалка». Паралельно вчитель на дошці складає опорну схему. 2. Опрацювання теоретичного матеріалу підручника (§ , стор. ) 3. Спостереження-дослідження Порівняти речення правої та лівої колонок
- Які речення є двоскладними, а які односкладними? - З чого складається граматична основа у односкладному реченні? (Або з підмета, або з присудка.) - Як поділяються односкладні речення залежно від способу вираження та значення головного члена? (З головним членом - підметом, з головним членом – присудком.) - Чи можуть бути односкладні речення поширеними і непоширеними? (Так.) 4. Пошукове завдання. (Діти із речень, які є у них на партах, вибирають односкладні). 1) Посадили над козаком Явір та ялину… (Н-О) 2) Смеркалося…(Б) 3) Од села до села буду танцювати…(О-О) 4) Тече вода з-під явора Яром на долину… 5) Така її доля… 6) Привітай же, моя ненько, Моя Україно, Моїх діток нерозумних…(О-О) V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ. 1. Вибіркове завдання. Робота біля дошки. - Виписати з тексту односкладні речення. Чернеча гора. Тепер її називають Шевченковою. Тут поховано генія українського народу Тараса Григоровича Шевченка. Це місце - наша національна святиня. 2. Дослідження-реконструкція. - Перетворіть подані двоскладні речення в односкладні й визначте їх види. 1. З почуттям тривоги і радості ми підходимо до пам’ятника Кобзарю. (З почуттям тривоги і радості підходимо до пам’ятника Кобзарю. О-О) 2. Ти поклонись доземно Кобзарю. (Поклонись доземно Кобзарю. О-О) 3. Синтаксичний розбір речення Дочко моя, Мар’яно, оддам тебе за пана. VІ. ПІДСУМОК УРОКУ. МОТИВАЦІЯ РЕЗУЛЬТАТІВ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ.
VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Повторити правила за підручником (§ , стор. ) та опорною схемою. Виписати із вірша «Заповіт» Т.Шевченка односкладні речення.
| ||
|
Всього коментарів: 0 | |