МОВА МОЯ БАВРВІНКОВА

(Філологічна гра до Дня української писемності та мови)

  1. «Візитка»- знайомство команд.

(Учасники заздалегідь готують «Візитку»- знайомство зі своєю командою)

ІI етап «Розминка»

Запитання 1-й команді

1. Що називається фонемою? (Неподільна найменша одиниця мови, що служить для творення морфем,слів)

2. Що означає фразеологізм «накивати п’ятами»? (втекти)

3. Яку синтаксичну роль виконує прислівник?

4. Що вивчає синтаксис? (будову речень і словосполучень та способи їх поєднання у реченні і словосполученні)

Запитання 2-й команді

1. Що називається морфемою? (Найменша неподільна значуща частина слова)

2. Що означає фразеологізм «ахілесова п’ята»? (вразливе місце)

3. Яку синтаксичну роль виконує сполучник?

4. Що вивчає стилістика? (стилі мовлення; жанри, в яких вони реал ... Читати далі »

Переглядів: 318 | Додав: alinochka4kalovo | Дата: 18/Березень/25 | Коментарі (0)

Тема уроку. ПРОБЛЕМА БЕЗДУХОВНОСТІ ЛЮДИНИ, ЗАСЛІПЛЕНОЇ ПРАГНЕННЯМ ДО НАЖИВИ. ОБРАЗ ГЕРАСИМА КАЛИТКИ

Мета: розкрити трагедію бездуховності Герасима Калитки, розвивати навички пошукової діяльності в Інтернеті, виховувати людяність, любов до праці, прагнення збагачуватися духовно.

Форма проведення: кейс-урок

Матеріальне забезпечення: список пошукових посилань до уроку-кейсу, мультимедійний дидактичний матеріал, планшети, смартфон, фрагмент вистави-фільму за п’єсою «Сто тисяч» (1958 р., режисери Гнат Юра, Віктор Іванов).

Методичні зауваги до заняття: восьмикласники працюють у групах, доповнюючи своєю інформацією відповіді однокласників. Повідомлення по кожному блоку строго регламентується часом. Напередодні учням пропонується опрацювати матеріал, що розглядатиметься на уроці, за пошуковими посиланнями в Інтернеті, підручнику (Додаток). Учні роблять закладки посилань у планшетах, щоб скористатися ними на ... Читати далі »

Переглядів: 520 | Додав: alinochka4kalovo | Дата: 18/Березень/24 | Коментарі (0)

Мета: поглибити знання учнів про складноскорочені слова, ознайомити їх з правилами написання; формувати вміння й навички правильно писати складноскорочені слова; розвивати творчі вміння використовувати складноскорочені слова при побудові власнихвисловлювань; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу збагачувати словниковий запас учнів; виховувати інтерес до ... Читати далі »

Переглядів: 1397 | Додав: alinochka4kalovo | Дата: 18/Березень/18 | Коментарі (1)

Мандрівка до витоків письма

Позакласний захід з української мови (5 клас)

Мета: ознайомити учнів із походженням письма, першими буквами, алфавітом; розвивати вмі ... Читати далі »

Переглядів: 370 | Додав: alinochka4kalovo | Дата: 18/Березень/02 | Коментарі (0)

Тема. Чергування о, е з і.

Мета: продовжувати вчити розпізнавати чергування голосних звуків; розвивати мовний слух і пам'ять; виховувати любов до рідної мови.

... Читати далі »

Переглядів: 379 | Додав: alinochka4kalovo | Дата: 18/Березень/02 | Коментарі (0)

Тема. Найпоширеніші випадки чергування голосних і приголосних звуків (практично). Чергування о-а, е-і, е-и,

Мета: навчити знаходити чергування зазначених голосних, визначати умови, за яких вони відбуваються; розвивати навички правильного написан ... Читати далі »

Переглядів: 862 | Додав: alinochka4kalovo | Дата: 18/Березень/02 | Коментарі (0)

Тема. Особливості будови тексту-роздуму. Усний твір-роздум

Мета: дати поняття про текст-роздум, його будову,формувати вміння й навички переказувати текст; розвивати словник учнів; виховувати любов до українського фольклору.

... Читати далі »

Переглядів: 1094 | Додав: alinochka4kalovo | Дата: 18/Березень/02 | Коментарі (0)

Тема. Спрощення в групах приголосних

Мета: розкрити поняття про спрощення в групах приголосних, виробляти навички правильного запису слів із спрощенням у групах приголосних; розвивати правописну пильність; виховувати любов до українського слова.

... Читати далі »

Переглядів: 1271 | Додав: alinochka4kalovo | Дата: 18/Березень/02 | Коментарі (0)

Тема. Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків

Мета: вчити розрізняти глухі й дзвінкі приголосні на слух, удосконалювати навички правильної вимови звуків; розвивати орфоепічні навички; виховувати мовну культуру.

... Читати далі »

Переглядів: 434 | Додав: alinochka4kalovo | Дата: 18/Березень/02 | Коментарі (0)

Тема. Докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису природи (усно).

Мета: удосконалювати мовленнєво-мислительні вміння усвідомлювати тему й основну думку, логіку викладу, тип і стиль мовлення, запам′ятовувати послідовність викладу матеріалу; розвивати мовленнєво-комунікативні уміння докладно відтворювати зміст сприйнятого на слух тексту розповідного характеру з елементами опису природи; виховувати любов до природи та художнього слова, яким можна її передати.

Тип уроку: урок розвитку комунікативних умінь і навичок.

Матеріальне забезпечення: навчальний буклет, зразки текстів, додаткова дошка, ілюстрації, власні малюнки учнів.

Перебіг уроку

І. Організація класу.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

1. ПРОБЛЕМНЕ ЗАВДАННЯ.

- Діти, у нас сьогодні урок розвитку комунікативних умінь. Подивіться на дошку і з′ясуйте, чим відрізняються ре ... Читати далі »

Переглядів: 515 | Додав: alinochka4kalovo | Дата: 18/Березень/01 | Коментарі (0)

1 2 3 4 5 »