10:09 AM Українська мова, 5 клас. Тема. Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків | |||||||||
Тема. Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків Мета: вчити розрізняти глухі й дзвінкі приголосні на слух, удосконалювати навички правильної вимови звуків; розвивати орфоепічні навички; виховувати мовну культуру. Тип уроку: урок засвоєння нових знань ( формування мовної компетенції). Матеріальне забезпечення: експрес-посібник, мультимедійна дошка. ПЕРЕБІГ УРОКУ І. Організаційний момент. ІІ. Настановчо-мотиваційний етап.
(Учні за допомогою кодів розподіляють твердження в дві колонки. Код – номер твердження).
ІІІ. Повідомлення теми й мети уроку. Запис теми уроку в учнівських зошитах. ІV. Актуалізація опорних знань учнів. Записати фонетичною транскрипцією слова Спалося казка дуб V. Вивчення нової теми. 1. Коментування вчителем прикладів із мультимедійної дошки.
При вимові приголосні звуки можуть наближатися у звучанні один до одного. Це явище в фонетиці називають уподібненням (асиміляцією). 2. Опрацювання таблиці з підручника (§35, стор.113). 3. Робота над алгоритмом ( з мультимедійної дошки).
? при уподібненні
зміни слово: ПП ПГ: легко – легенько VІ. Закріплення знань і вироблення умінь.
Вставити пропущені букви ( в експрес-посібнику). Ло_ка, ане_дот, во_кий, ко_ьба, голу_ка, фу_бол, стру_ка, глі_.
Доберіть перевірні слова ( в експрес-посібнику). Боротьба – берізка – подружка – шубка – близько – кігті – везти –
А) Виконання вправи 245, стор. 112 (усно). Б) Виконання вправи 248, стор. 113 – 114. 4. «ОСТРІВ МОВНИХ СКАРБІВ». Дібрати з орфографічного словника 5-7 слів, у яких відбувається уподібнення приголосних звуків.
Зробити фонетичний розбір слів: І варіант – плетешся; ІІ варіант – теплиться. VІІ. Підсумок уроку.
VІІІ. Домашнє завдання (різнорівневе, за вибором учнів).
| |||||||||
|
Всього коментарів: 0 | |