8:25 AM Українська література, 8 клас. ПРОБЛЕМА БЕЗДУХОВНОСТІ ЛЮДИНИ, ЗАСЛІПЛЕНОЇ ПРАГНЕННЯМ ДО НАЖИВИ. ОБРАЗ ГЕРАСИМА КАЛИТКИ |
Тема уроку. ПРОБЛЕМА БЕЗДУХОВНОСТІ ЛЮДИНИ, ЗАСЛІПЛЕНОЇ ПРАГНЕННЯМ ДО НАЖИВИ. ОБРАЗ ГЕРАСИМА КАЛИТКИ Мета: розкрити трагедію бездуховності Герасима Калитки, розвивати навички пошукової діяльності в Інтернеті, виховувати людяність, любов до праці, прагнення збагачуватися духовно. Форма проведення: кейс-урок Матеріальне забезпечення: список пошукових посилань до уроку-кейсу, мультимедійний дидактичний матеріал, планшети, смартфон, фрагмент вистави-фільму за п’єсою «Сто тисяч» (1958 р., режисери Гнат Юра, Віктор Іванов). Методичні зауваги до заняття: восьмикласники працюють у групах, доповнюючи своєю інформацією відповіді однокласників. Повідомлення по кожному блоку строго регламентується часом. Напередодні учням пропонується опрацювати матеріал, що розглядатиметься на уроці, за пошуковими посиланнями в Інтернеті, підручнику (Додаток). Учні роблять закладки посилань у планшетах, щоб скористатися ними на уроці, або занотовують інформацію в зошитах. Додаток: 1.Пошукові посилання до уроку-кейсу за комедією І.Карпенка-Карого «Сто тисяч» (Тема. Проблема бездуховності людини, засліпленої прагненням до наживи. Образ Герасима Калитки). 2.Історія (історичний екскурс – пореформене село в Україні у 1889 році): 3.Стаття у підручнику української літератури (автор Л.Т.Коваленко, 2016 р.) с.151-152 («Історія написання»). 4.Економіка (гроші): https://uk.wikipedia.org/wiki/Гроші Образ «чумазого» в українській літературі (значення слова «чумазий»): http://www.myslenedrevo.com.ua/uk/Lit/K/Karpenko-KaryjI/Studies/1960Stecenko/4.html http://www.studfiles.ru/preview/5604303/page:8/ (48 реферат) 5.Філософія (духовність): https://uk.wikipedia.org/wiki/Духовність Образ Герасима Калитки: http://schoolportal.com.ua/satiritchniy-obraz-gerasima-kalitki-v-komed-sto-tisyatch/ http://wkola.at.ua/publ/ukrajinska_literatura/obraz_gerasima_kalitki_u_komediji_i_karpenka_karogo_sto_tisjach/1-1-0-1629 https://allcompositions.at.ua/publ/21-1-0-1510 6.Театр: Рубрика «Література в колі мистецтв» у підручнику (автор Л.Т.Коваленко, 2016 рік) с.171 (хто зіграв роль Герасима Калитки). https://www.youtube.com/watch?v=GmcXQC73-Tk https://www.youtube.com/watch?v=GHvNQUFA04M ПЕРЕБІГ УРОКУ І. Організація класу. ІІ. Повідомлення теми й мети уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів. План роботи на занятті
ІІІ. Формування особистісних компетенцій учнів. Блок 1 (Філософія). Філософія – наука про пізнання людиною світу, про буття людини, сенс її життя. Духовність – це ідеал, до якого прагнула й прагне людина у її власному розвитку, орієнтація на вищі, абсолютні цінності. -У чому бездуховність Герасима Калитки? Блок 2 (Історія). Стисло перекажіть історію написання трагікомедії «Сто тисяч». Пореформене (тобто після реформи) село. Із якою реформою пов’язана ця розповідь? Блок 3 (Економіка). Гроші – особливий товар, що є загальною еквівалентною формою вартості інших товарів та послуг. -Чому спочатку твір називався «Гроші»? -Яке було прізвище у Герасима? (Капшук – гаманець у вигляді торбинки із зав’язкою). Блок 4 (Особистість). Образ «чумазого» в українській літературі. -Поясніть значення слова «чумазий». -Чим був забруднений (чумазий) Герасим Калитка? Складання карти «Світ Герасима Калитки», презентація її представником групи. Блок 5 (Театр). Сценічний образ Герасима Калитки. І.Карпенко-Карий. Д.Мілютенко. Б.Бенюк. ІV. Підсумок уроку. Мотивація результатів учнівської діяльності. Висновки: Герасим Калитка – «чумазий», бо забруднив себе шахрайством. Калитка – образ працьовитого селянина, який через прагнення збагачення втрачає людську подобу, терпить крах у родинних стосунках. Людина, у якої на першому плані лише матеріальне багатство, стає убогою духовно, деградує. V. Домашнє завдання (на вибір учнів). Написати есе «Гроші в моєму житті» АБО Скласти міні-промову на захист Герасима Калитки, використавши ПАДН-формулу під час висловлювання. ПАДН-формула П (позиція) – «Я вважаю, що…» А (аргумент) – «Тому що…» Д (докази) – «Я можу це довести на прикладі…» Н (наслідок) – «Тому я роблю висновок, що…» |
|
Всього коментарів: 0 | |