10:16 AM Українська мова, 5 клас Тема. Спрощення в групах приголосних | ||||
Тема. Спрощення в групах приголосних Мета: розкрити поняття про спрощення в групах приголосних, виробляти навички правильного запису слів із спрощенням у групах приголосних; розвивати правописну пильність; виховувати любов до українського слова. Тип уроку: комбінований. Матеріальне забезпечення: експрес-посібник, мультимедійна дошка. Перебіг уроку І. Організаційний момент. ІІ. Перевірка домашнього завдання.
А) Записати 5 прислів’їв про працю зі словами з уподібненими приголосними). Б) Скласти речення зі словами призьба, легко, вокзал, футбол. В) Вправа 247, стор.113. 3. Підсумок перевірки домашнього завдання. Мотивація результатів учнівської діяльності. ІІІ. Оголошення теми й мети уроку. Настановчо-мотиваційна робота вчителя. ІV. Актуалізація опорних знань учнів.
Розглянути таблицю на мультимедійній дошці. Порівняти правопис слів у російській та українській мовах. Якій із цих мов не властиве накопичення приголосних звуків?
V. Вивчення нового матеріалу. 1. РОБОТА НАД АЛГОРИТМОМ (з мультимедійної дошки). АЛЕ: зап’ясний, кістлявий, пестливий, хвастливий, хворостняк, шістнадцять; прикметники, утворені від іменників іншомовного походження.
Знайти у підручнику (§36, стор. 114) ті слова, в яких спрощення відбувається лише у вимові. VІ. Закріплення вивченого матеріалу.
Розподілити слова-приклади між складовими алгоритму (на мультимедійній дошці). Щастя – щасливий, поїзд – поїзний, блиск – блиснути, сердечний – серце, радість – радісний, тиждень – тижневий, масло – масний, бризк – бризнути.
Записати речення, знайти слова, в яких відбувається спрощення.
Яке слово не має ознак цього ряду? Обласний, перехресний, почесний, випускний, злісний.
Вправа 252, стор. 115.
Когда мы возвращались обратно, лес совсем проснулся и ожил и весь наполнился птичьим радостным гомоном. Кстати заговорил я о весне: весной легко расставаться, весной и счастливых тянет вдаль. Нет ничего, что не касалось бы честных людей (А.Куприн).
Від поданих іменників утворити прикметники. Честь, якість, турист, об’їзд, безсмертя, вартість, альпініст, випуск, ненависть, доблесть, совість.
Замінити речення словосполученням.
VІІ. Підсумок уроку.
(Один учень називає групу приголосних, у якій відбувається спрощення, інший – наводить приклад). VІІІ. Домашнє завдання (різнорівневе, на вибір учнів).
| ||||
|
Всього коментарів: 0 | |