10:20 AM Українська мова, 5 клас Тема. Чергування о, е з і. |
Тема. Чергування о, е з і. Мета: продовжувати вчити розпізнавати чергування голосних звуків; розвивати мовний слух і пам'ять; виховувати любов до рідної мови. Тип уроку: комбінований. Матеріальне забезпечення: експрес-посібник, мультимедійна дошка. Перебіг уроку І. Організаційний момент. ІІ. Перевірка домашнього завдання.
ІІІ. Оголошення теми й мети уроку. Актуалізація опорних знань учнів.
Намагайтеся змінити слово або підібрати спільнокореневе так, щоб у коренях слів відбулося чергування о – і або е – і. Село - шести – гора - печі – нога - речі –
ІV. Вивчення нового матеріалу.
відкритий 1) закритий склад склад 2) перед –ець, -ок (у відкритому складі) V. Закріплення вивченого матеріалу. 1. МАНДРІВКА НА «ОСТРІВ МОВНИХ СКАРБІВ» (з експрес-посібника). Виписати з орфографічного словника 7 слів, у яких можливе чергування о, е з і. 2. РОБОТА З ПІДРУЧНИКОМ. Виконання вправи 262, стор.119. 3. ЛІНГВІСТИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ. Списати загадки, відгадати їх. Знайти слова. У яких можливе чергування о, е з і.
4. «СПОТИКАНОЧКА» (з експрес-посібника). - Чому не відбувається чергування: кілок – кілка, стілець – стільця? 5. «ЗНАЙДИ ЗАЙВЕ СЛОВО» (з експрес-посібника). 1. Міст, села, видерти, піч. 2. Батіг, застилати, витирати, забирати. 3. Ніч, піч, семеро, віл. 6.ПОШУКОВЕ ЗАВДАННЯ (з експрес-посібника). Дібрати до слів форми або спільнокореневі так, щоб відбулося чергування о, е з і. Несу - сім – ворота - двір – помічник - гора – рік - будівництво - 7. РОБОТА З ПІДРУЧНИКОМ. Виконання вправи 263, стор. 119. VІ. Підсумок уроку.
Назвіть приклади такого чергування. VІІ. Домашнє завдання (різнорівневе).
|
|
Всього коментарів: 0 | |