Головна » 2018 » Березень » 18 » Урок української мови, 6 клас. Тема. ТВОРЕННЯ І ПРАВОПИС СКЛАДНОСКОРОЧЕНИХ СЛІВ
7:03 PM
Урок української мови, 6 клас. Тема. ТВОРЕННЯ І ПРАВОПИС СКЛАДНОСКОРОЧЕНИХ СЛІВ

Мета: поглибити знання учнів про складноскорочені слова, ознайомити їх з правилами написання; формувати вміння й навички правильно писати складноскорочені слова; розвивати творчі вміння використовувати складноскорочені слова при побудові власнихвисловлювань; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу збагачувати словниковий запас учнів; виховувати інтерес до вивчення української мови.

Тип уроку: формування практичних умінь і навичок на основі набутих знань.

Матеріальне забезпечення: проектор, ноутбук.

ПЕРЕБІГ УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

ІІ. НАСТАНОВЧО-МОТИВАЦІЙНИЙ ЕТАП.

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ Й ЗАВДАНЬ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ.

1.Колективне визначення мети та завдань уроку.

(Презентація 1. Слайд 1)

- На попередньому уроці ми вивчали… (складні слова).

- Сьогодні нам треба пригадати… (які слова називаються складними).

- Вміти пояснити… (як вони утворюються).

- Вміти розбирати… (їх за будовою).

- Вміти їх… (утворювати та вживати у своєму мовленні).

  • Отже, на цьому уроці ми ще раз повторимо та закріпимо свої знання про правопис складних слів та вміння їх утворювати. Запишіть тему уроку. (Презентація 1. Слайд 2)

ІІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ.

  1. Перевірка виконання вправи 166, стор.67

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК ШЕСТИКЛАСНИКІВ

1.Вибірково-дослідницька робота (Презентація 1. Слайд 3)

Прочитати виразно уривки з поезій. Виписати слова, утворені лексико-синтаксичним способом словотворення (злиття сполучень слів). Дослідити, від чого залежить написання складноскорочених слів.

На просіку, між кедри і модрини,

У «ватниках» стосилі КрАЗи мчать.

Достоту все, як бути і повинно, —

В тайзі на трасі — мінус сорок п’ять.

Техніка — землею й небесами.

Всюди й мови: НТР.

А над полем — жайворон. Той самий.

Що про нього скажемо тепер?

(М. Братан)

ІV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ УЧНЯМИ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.Робота з теоретичним матеріалом задля зіставлення нових знань із базовими. Учні записують у зошит приклади зі слайдів.

- (Презентація 1. Слайд 4)

- (Презентація 1. Слайд 5)

- (Презентація 1. Слайд 6)

- (Презентація 1. Слайд 7)

- (Презентація 1. Слайд 8)

- (Презентація 1. Слайд 9)

V. СИСТЕМАТИЗАЦІЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО

1.Вправа 169, стор.68.

2.Творче завдання

Подані сполучення слів перетворити в абревіатури і поясніти правопис їх. Визначити спосіб творення цих слів. (Презентація 1. Слайд 10)

Українська академія аграрних наук, Українська повстанська армія, дитяча музична школа, державний бюджет, державна автомобільна інспекція, державне виробниче об’єднання, Державний комітет України з водного господарства, Державний комітет земельних ресурсів, завідуючий гаражем, дитяче містечко.

Довідка: УААН, УПА, ДМШ, держбюджет, ДАІ, Держводгосп України, Держкомзем, завгар, дитмістечко, держвиробоб’єднання.

  1. . Презентація 1. Слайд 11. Подані абревіатури ввести у речення, записати їх, правильно визначаючи рід складноскорочених слів.

І варіант: АТП,АЕС;

ІІ варіант: ВАТ, ДКБ.

Довідка: автотранспортне підприємство, атомна електростанція,

відкрите акціонерне товариство, дослідницько-конструкторське бюро.

  1. Прочитати групи складноскорочених слів, зясувати, яким способом вони утворені. Знайти «зайве» слово. Пояснити свій вибір . Презентація 1. Слайд 12.

1.ПТУ, ВМФ, оргбюро, УНР. 2. Держкредит, зарплата, УТ-2, військком. 3. Сількор, Донбас, НАН України, техмінімум. 4. Мінфін, старпом, СНД, фізкультура.

  1. Гра «Перший склад за вами». Презентація 1. Слайд 12.

До записаних частин слів додати склад, що являє собою першу частину складноскороченого слова.

…див, …маг, …бриг, …госп, …орг.

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ. МОТИВАЦІЯ РЕЗУЛЬТАТІВ УЧНІВСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

- Подумати й дати відповіді на запитання:

1. Як творять складноскорочені слова?

2. Як пишемо складноскорочені слова, якщо вони називають одиничні установи?

3. Як пишемо складноскорочені слова, якщо вони є загальними назвами?

4. У чому особливості правопису складноскорочених слів, утворених з початкових (ініціальних) букв?

V.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Повторити правила за підручником, стор.67 – 69.

2. Виконати вправу 174, стор.70.

3. За бажанням: Випишіть з підручника географії чи біології п’ять речень зі складноскороченими словами. Поясніть їх творення та правопис.

 

Переглядів: 1402 | Додав: alinochka4kalovo | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 1
avatar
0
1
Добрий вечір! Шукаю презентацію за темою, зрозумілу для дітей на дистанційне навчання. Дякую
avatar