Тема. ОСОБЛИВОСТІ БУДОВИ ОПИСУ МІСЦЕВОСТІ. УСНИЙ ТВІР-ОПИС МІСЦЕВОСТІ (ВУЛИЦІ, СЕЛА, МІСТА) НА ОСНОВІ ОСОБИСТИХ СПОСТЕРЕЖЕНЬ І ВРАЖЕНЬ У ХУДОЖНЬОМУ СТИЛІ (ЗА СКЛАДНИМ ПЛАНОМ) З ВИКОРИСТАННЯМ РЕЧЕНЬ, УСКЛАДНЕНИХ ОДНОРІДНИМИ ЧЛЕНАМИ РЕЧЕННЯ Мета ... Читати далі » |
Тема. IРИНА ЖИЛЕНКО. ОСНОВНІ ВІДОМОСТІ ПРО ПИСЬМЕННИЦЮ. ПОЄДНАННЯ РЕАЛЬНОГО Й ФАНТАСТИЧНОГО В ПОЕЗІЇ «ЖАР-ПТИЦЯ». Мета ... Читати далі » |
Тема. Безсполучникове складне речення. Смислові відношення між частинами безсполучникового складного речення. Мета: |
Мета: поглибити знання учнів про поділ членів речення на головні та другорядні, граматичну основу; ознайоми¬ти зі способами вираження підмета; розвивати вмін¬ня знаходити в реченні граматичну основу, складати речення, в яких би підмет виражався різними спосо¬бами; виховувати в учнів мовне чуття, естетичний смак до краси слова. Матеріальне забезпечення: таблиця «Способи вираження підмета», роздатковий матеріал Тип уроку: урок засвоєння нових знань. Перебіг уроку І. Організаційний момент ІІ. Ознайомлення учнів з темою, метою і завданнями уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів. Слово вчителя. Просте речення є основною одиницею, що призначена для передавання відносно закінченої інформації. Крім цього, воно є одиницею, що формує складне речення, а також будь-який текст. Саме в простому реченні виявляються його компоненти головні й другорядні члени речення. ІІ ... Читати далі » |
Мета: повторити, закріпити, узагальнити і систематизувати матеріал з теми уроку; розвивати мовне чуття; виховувати уважне ставлення до слова. Матеріальне забезпечення: динамічні таблиці, роздатковий матеріал Тип уроку: урок систематизації й узагальнення знань, умінь і навичок.
ПЕРЕБІГ УРОКУ І. Організаційний момент ІІ. Ознайомлення з темою, завданнями і метою уроку ІІІ. Актуалізація мотиваційних резервів учнів А) Аудіювання з елементами аналізу граматичних понять і граматичних форм Прослухайте текст. З’ясуйте його стилістичну належність. Дід спокійно, наче недочув, вів далі: «Іще сказав зайчик, щоб хлібець ти доїв увесь, бо негоже залишати одкуски — у них уся твоя сила. Ото з’їси, прибуде здоров’я, то й підемо до лісу хмиз заготовляти. Мо, й зустрінемо вухатого…» Онук швиденько з’їв дідового л ... Читати далі » |
5 клас Завдання з літератури
I. Складіть кросворд, використавши власні назви, пов язані з життєвим і творчим шляхом Т.Шевченка. За опорне слово візьміть назву найвідомішої поетової збірки.
II. Допишіть рядки з творів Т.Шевченка. 1. «Садок вишневий…». 2. «Реве та стогне …». 3. «І чужому научайтесь, і …». 4. «…світає, край неба …». 5. «Зацвіла в долині…» 6. «І мене в сем ї великій, в сем ї …»
III. Визначте художні засоби в поданому уривку. За сонцем хмаронька пливе, Червоні поли розстилає, І сонце спатоньки зове У синє море: покриває Рожевою пеленою, Мов мати дитину. IV. Випишіть із поезій Т.Шевченка по 4 зорових й слухових образи.
Завдання з мови ... Читати далі » |
І варіант 1. Першою збіркою П.Тичини є А) «Осінні зорі» Б) «Сонячні кларнети» В) «Чернігів» Г) «Замість сонетів і октав» 2.Укажіть, до якого угрупування належав М. Рильський: ... Читати далі » |
9 КЛАС I ТУР Упізнай письменника за його творами 1. Збірка «Басни харьковськія», «Всякому городу нрав і права», «De libertate», «Сад божественних пісень». (Г. Сковорода) 2. «Енеїда», «Наталка Полтавка»», «Москаль-чарівник». (І. П. Котляревський) 3. «Гайдамаки», «Катерина», «І мертвим, і живим...», «Наймичка». (Т. Г. Шевченко) 4. «Сватання на Гончарівці», «Шельменко-денщик», «Маруся», «Конотопська відьма». (Г. Квітка-Основ’яненко) 5. «Екзамен», «Дзвоник», «Сонячний промінь». (Б. Грінченко) 6. «Рибалка», «Солопій та Хівря», «Дурень і розумний». (П. Гулак-Артемовський) 7. «Українська мелодія», «Богдан», роман «Чайковсь ... Читати далі » |
Контрольна робота з теми «Фразеологія» 1. Фразеологія вивчає: А) лексичне значення і вживання слів; Б) лексичне значення і вживання стійких сполучень слів; ... Читати далі » |
МЕТА: перевірити засвоєння учнями поняття «фразеологізми», їх особливостей і виразних можливостей; виявити рівень сформованості вмінь використовувати фразеологізми в мовленні, знаходити їх у тексті, пояснювати значення фразеологізмів відповідно контексту; виховувати сумлінне ставлення до предмета. ТИП УРОКУ: контроль, оцінка й корекція знань учнів ОБЛАДНАННЯ: тестові завдання, текст для аудіювання, запитання до тексту, контрольні листки, контрольні зошити.
ХІД УРОКУ І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ 1. Психологічна настанова Люблю я свій розум, увагу та пам'ять, Працює мій мозок. І вчусь я старанно. Сприймаю все нове і мислю логічно. Учителя слово здійсню я практично. ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Інтерактивний прийом «Асоціації. Квітка» Учитель малює на дошці квітку (серединка та 5-7 пелюсток). У середині ... Читати далі » |