Головна » Статті » Мої статті |
ЧКАЛОВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І – ІІІ СТ.
ЕКСПРЕС-ЗОШИТ з української мови учня (учениці) 7 класу _________________ 2017 н. р.
ЗАВДАННЯ, ЯКІ ТИ РОЗВ′ЯЗУВАТИМЕШ ПРОТЯГОМ УРОКУ ЗНАТИ,
ЩО ТАКЕ ДІЄПРИСЛІВНИКОВИЙ ЗВОРОТ
УМІТИ:
* знаходити дієприслівниковий зворот в реченні;
* правильно ставити розділові знаки в реченнях із дієприслівниковими зворотами;
* правильно інтонувати речення із дієприслівниковими зворотами й одиничними дієприслівниками;
* використовувати речення із дієприслівниковими зворотами у власному мовленні.
ЦІНУВАТИ
НАЙБІЛЬШЕ НАДБАННЯ НАРОДУ – МОВУ.
1. Метод незакінчених речень в поєднанні з методом «Мікрофон». 1) «Дієприслівник цікавий тим, що…»; 2) «Від дієслова дієприслівник запозичив…»; 3) «Від прислівника дієприслівник запозичив…»; 4) «Дієприслівниковий зворот – це…».
2. Повідомлення на лінгвістичну тему за опорними схемами. - Що відображають ці схеми? Приведіть приклад речень за схемами. 1). Дз, ________________. 2). L, дз, ______________.
3. Індивідуальна робота за картками (індивідуальні завдання – в експрес-зошитах). - Поставити в реченнях розділові знаки. 1-й учень. Грім упада ударяючи глухо. Вітер сивіючи в лузі гривою сивою грає. Молоду хвилюючи траву спершу грім ударив над Подолом. 2-й учень. Чіпляючись за приполи хмари грім так і зависав між небом і землею. Лекала шляхів п′ють бензиновий мед ласуючи громом охоче. Чи ж на те козацтво гинуло в неволі, побивалось тяжко шукаючи волі? 3-й учень. І досі ще тремтить душа ждучи чогось таємного. То як же можна живучи поглядами своїх дідів і батьків легко, з грубими жартами підходити до незбагненної дівочої душі? Треба зранку до праці вставати зневажаючи втому і лінь і долати, долати, долати бездуховність усіх поколінь. 4-й учень. Хто він такий, отой козак Мамай, що списа увіткнувши в небокрай перебирає пальцями бандуру? Втикаючи голку шила не виймають. Навіть голодуючи нагодуй батька. 5-й учень. Лінь мерзне лежачи на печі. Вух не затикай сподіваючись на око. Нагинаючи тополю пам′ятай про свою голову. 4-й учень. Хто він такий, отой козак Мамай, що списа увіткнувши в небокрай перебирає пальцями бандуру? Втикаючи голку шила не виймають. Навіть голодуючи нагодуй батька.
4. Лінгвістичне дослідження. _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5. Творче конструювання. - Зверніть увагу на додаткову дошку. На ній окремо записані частини речень і дієприслівникові звороти. Спробуйте поєднати їх. Снить врожаями нива осіння… Сховавши фарби в зелен-вітах… Теплий вітер цілує каштани… …прославши з листя тканий гобелен. Осіння тиша ходить на пуантах… …колихаючи віти смутні.
6. «Ми – лексикографи». ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7. «Ми – дослідники». ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7. Тестові завдання. 1. Назвіть речення з дієприслівниковим зворотом. А. І ліс, і гори сонце залило. Б. Шкандибаючи, сіроманець подався до лісу. В. Шукаючи щастя, чоловік довго поневірявся по світу. 2. У якому рядку всі дієприслівники доконаного виду? А. Побачивши, попрацювавши, зустрівшись. Б. Прочитавши, граючись, втомившись. В. Сидячи, працюючи, нехтуючи. 3. У якому рядку всі дієприслівники теперішнього часу? А. Згадавши, трясучись, слухаючи. Б. Сидячи, віддзеркалюючи, плачучи. В. Почепившись, переконавшись, малюючи. 4. У якому рядку всі дієприслівники з не пишуться окремо? А. Не/пізнавши, не/доробивши, не/волячи. Б. Не/покоячись, не/домовившись, не/спромігшись. В. Не/відходячи, не/розуміючи, не/підійшовши.
8. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.
Обов′язкове: зробити морфологічний розбір будь-якого дієприкметника із завдання 4. Повторити §§20-23. На вибір:1). Скласти вправу на перевірку знань правил пунктуації при дієприслівниковому звороті; 2). Виписати з художньої літератури 5 речень із фразеологізмами, що містять дієприслівникові звороти. ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ГЛОСАРІЙ (Додайте лінгвістичні терміни) ДІЄПРИКМЕТНИК – це ….. ….. ….. ….. | |
Переглядів: 272 | |
Всього коментарів: 0 | |