Головна » Статті » Мої статті

ЕКСПРЕС-ЗОШИТ з української мови, 7 клас

ЧКАЛОВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І – ІІІ СТ.

 

ЕКСПРЕС-ЗОШИТ

з української мови

учня (учениці) 7 класу

_________________

2017 н. р.

 

ЗАВДАННЯ, ЯКІ ТИ РОЗВ′ЯЗУВАТИМЕШ ПРОТЯГОМ

УРОКУ

ЗНАТИ,

 

ЩО ТАКЕ ДІЄПРИСЛІВНИКОВИЙ ЗВОРОТ

 

УМІТИ:

 

* знаходити дієприслівниковий зворот в реченні;

 

* правильно ставити розділові знаки в реченнях із

дієприслівниковими зворотами;

 

* правильно інтонувати речення із дієприслівниковими

зворотами й одиничними дієприслівниками;

 

* використовувати речення із дієприслівниковими

зворотами у власному мовленні.

 

ЦІНУВАТИ

 

НАЙБІЛЬШЕ НАДБАННЯ НАРОДУ – МОВУ.

 

1. Метод незакінчених речень в поєднанні з методом «Мікрофон».

1) «Дієприслівник цікавий тим, що…»;

2) «Від дієслова дієприслівник запозичив…»;

3) «Від прислівника дієприслівник запозичив…»;

4) «Дієприслівниковий зворот – це…».

 

2. Повідомлення на лінгвістичну тему за опорними схемами.

- Що відображають ці схеми? Приведіть приклад речень за схемами.

1). Дз, ________________.

2). L, дз, ______________.

  1. ). L_______________, дз.

 

3. Індивідуальна робота за картками (індивідуальні завдання – в експрес-зошитах).

- Поставити в реченнях розділові знаки.

1-й учень.

Грім упада ударяючи глухо. Вітер сивіючи в лузі гривою сивою грає. Молоду хвилюючи траву спершу грім ударив над Подолом.

2-й учень.

Чіпляючись за приполи хмари грім так і зависав між небом і землею. Лекала шляхів п′ють бензиновий мед ласуючи громом охоче. Чи ж на те козацтво гинуло в неволі, побивалось тяжко шукаючи волі?

3-й учень.

І досі ще тремтить душа ждучи чогось таємного. То як же можна живучи поглядами своїх дідів і батьків легко, з грубими жартами підходити до незбагненної дівочої душі? Треба зранку до праці вставати зневажаючи втому і лінь і долати, долати, долати бездуховність усіх поколінь.

4-й учень.

Хто він такий, отой козак Мамай, що списа увіткнувши в небокрай перебирає пальцями бандуру? Втикаючи голку шила не виймають. Навіть голодуючи нагодуй батька.

5-й учень.

Лінь мерзне лежачи на печі. Вух не затикай сподіваючись на око. Нагинаючи тополю пам′ятай про свою голову.

4-й учень.

Хто він такий, отой козак Мамай, що списа увіткнувши в небокрай перебирає пальцями бандуру? Втикаючи голку шила не виймають. Навіть голодуючи нагодуй батька.

 

4. Лінгвістичне дослідження.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

5. Творче конструювання.

- Зверніть увагу на додаткову дошку. На ній окремо записані частини речень і дієприслівникові звороти. Спробуйте поєднати їх.

Снить врожаями нива осіння… Сховавши фарби в зелен-вітах…

Теплий вітер цілує каштани… …прославши з листя тканий гобелен.

Осіння тиша ходить на пуантах… …колихаючи віти смутні.

  • осінь, наче рись. …тополями черпнувши блакить.

 

6. «Ми – лексикографи».

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

7. «Ми – дослідники».

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

7. Тестові завдання.

1. Назвіть речення з дієприслівниковим зворотом.

А. І ліс, і гори сонце залило.

Б. Шкандибаючи, сіроманець подався до лісу.

В. Шукаючи щастя, чоловік довго поневірявся по світу.

2. У якому рядку всі дієприслівники доконаного виду?

А. Побачивши, попрацювавши, зустрівшись.

Б. Прочитавши, граючись, втомившись.

В. Сидячи, працюючи, нехтуючи.

3. У якому рядку всі дієприслівники теперішнього часу?

А. Згадавши, трясучись, слухаючи.

Б. Сидячи, віддзеркалюючи, плачучи.

В. Почепившись, переконавшись, малюючи.

4. У якому рядку всі дієприслівники з не пишуться окремо?

А. Не/пізнавши, не/доробивши, не/волячи.

Б. Не/покоячись, не/домовившись, не/спромігшись.

В. Не/відходячи, не/розуміючи, не/підійшовши.

 

8. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

 

Обов′язкове: зробити морфологічний розбір будь-якого дієприкметника із завдання 4.

Повторити §§20-23.

На вибір:1). Скласти вправу на перевірку знань правил пунктуації при

дієприслівниковому звороті;

2). Виписати з художньої літератури 5 речень із фразеологізмами, що містять

дієприслівникові звороти.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

ГЛОСАРІЙ (Додайте лінгвістичні терміни)

ДІЄПРИКМЕТНИК – це

…..

…..

…..

…..

Категорія: Мої статті | Додав: alinochka4kalovo (18/Березень/01)
Переглядів: 272 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar