Головна » 2018 » Січень » 04 » Cвято «Мова моя – калинова!» (позакласний захід для учнів початкової школи)
10:29 PM
Cвято «Мова моя – калинова!» (позакласний захід для учнів початкової школи)

Мета: познайомити учнів із походженням української азбуки; розвивати артистичні вміння школярів; формувати навички лінгвістичного аналізу мовних явищ; виховувати любов до рідної мови.

Матеріальне забезпечення: проектор, ноутбуки, музична апаратура, роздатковий матеріал, макітри з пампушками для частування, вишитий рушник, сценічні костюми.

ПЕРЕБІГ СВЯТА

  • (Звучить музика, виходить ведуча.)

Ведуча: Добрий день, любі діти!

Сьогодні в нашій початковій школі свято. Всі ми з вами – і дорослі, і малі – щирі українці. Так? А чим ми відрізняємось від французів, англійців?

-Правильно, тим, що у нас є своя держава.

- Як вона називається?

- Правильно, Україна.

- А ще у нас є державні символи: свій прапор, герб, своя головна пісня країни.

- Як вона називається?

- Правильно, гімн.

- Головне місто України, столиця – (діти підказують) Київ.

- А ще, діти, в нас є неповторна наша українська мова. А мови слова ми записуємо….(діти підказують) правильно, буквами, літерами. Зараз навіть малюк знає, що таке літери. Але так було не завжди…

ІІ. - Сьогодні ми повернемося у ті далекі часи, коли люди спілкувалися лише усно, коли вперше допитливий людський розум створив букви і знайшов спосіб записати ними слова.

  • А хто нам допоможе? Зустрічайте!

(На сцену під музику виходить королева Граматика)

Граматика: - Доброго дня, діти! Я – Королева Граматика.

І прийшла я до вас на свято, щоб розповісти цікаву історію. Але спершу скажіть, а навіщо потрібні букви? Правильно, щоб складати їх у слова і записувати мовлення. Молодці!

-А ви знаєте, де і як люди почали записувати буквами слова, складаючи їх у речення? Ось, сідайте ладком та слухайте уважно.

- Це було дуже давно, люди спілкувалися за допомогою жестів і слів. Жили вони невеликими племенами. Та минав час, люди ходили на полювання, зустрічали інші племена, часто ворожі. То ж люди вигадали малюнки-схеми на камені чи дереві і швидко передавали один одному, попереджаючи про небезпеку. Скажімо, поруч намальовані маленький ведмідь, стрілка та три палички. Це означало: до того місця, де мешкають ведмеді, треба йти три дні.

роектує наскельний малюнок).

Далі малюнок замінили знаками.Наприклад, хвиляста лінія означала «вода», а квадратик — «камінь». Такі знаки називалися ієрогліфами.

- Хочете спробувати скласти з ієрогліфів повідомлення для друзів?

Проводиться гра «Повідомлення».

Із значків: хвиляста лінія (вода), палички (кількість днів), ведмідь, стрілочки (йти, пересуватись), квадрат (камінь), трикутник(ліс) скласти повідомлення для друзів: 1) до того місця, де є вода, тобі потрібно йти три дні; 2) до того місця, де водяться ведмеді, потрібно іти два дні; 3) до лісу йдуть ведмеді; 4) від каменя іди два дні, і дійдеш до лісу.

Граматика:- Вам напевно цікаво знати, як же виникли наші літери і алфавіт?

Понад тисячу років тому їх створив один розумний чоловік - вчений, Кирило разом із своїм братом Мефодієм. Ось така історія виникнення нашого алфавіту.

(Показ слайдів)

Ведуча:- Дуже дякуємо тобі, королево Граматико, за цікаву розповідь. Наші діти підготували віршики, пісні на українській рідній мові. Ось, присядь, подивишся на наші виступи.

(Королева Граматика дякує, погоджується, займає почесне місце)

(Виходять учні 4 касу.)

Облітав журавель

Сто морів, сто земель,

Облітав, обходив,

Крила, ноги натрудив.

Ми спитали журавля:

— Де найкращая земля?

Журавель відповідає:

— Краще рідної немає!

(Виконують пісню «Україна, рідний край»)

Ведуча: - Наші діти знають багато віршиків про українську мову, послухайте.

( Виходять учні 3 класу.)

1.Яка ж багата рідна мова!

Увесь чарівний світ у ній!

Вона барвиста і чудова,

І нищити її не смій!

2.То ж мову вчи і прислухайся

До того, як вона звучить.

І розмовляти так старайся,

Щоб всім її хотілось вчить.

3.Вона ж у нас така багата,

Така чарівна, як весна!

І нею можна все сказати,

І найрідніша нам вона.

4.Вона, як зоря пурпурова,

Що сяє з небесних висот,

І там, де звучить рідна мова,

Живе український народ.

5.Ми – українці – велика родина,

Мова і пісня у нас солов’їна.

Квітне в садочках червона калина,

Рідна земля для нас всіх Україна.

 

Ведуча: - Діти, як ви гадаєте, у тварин є своя мова? Так, є.

Тож спробуємо привітатися мовою деяких тварин.

Вправа «Добрий день!»

Добрий день, котики-муркотики! (діти відповідають: «М’яв»)

Добрий день, собачки! («Гав-гав!»)

Добрий день, мишки-норушки! («Пі-пі-пі!»)

Добрий день, жабки! («Ква-ква-ква!»)

Добрий день, півнику-братику! («Ку-ку-ріку!») Молодці!

Ведуча: - В кожного своя мова. Ми з вами можемо розмовляти російською і українською. Але всі ми – українці! Живемо на Україні, любимо мову українську, вчимося розмовляти українською мовою, а в школі навчитеся писати і читати українською мовою.

(Виступ учнів 1 класу.)

(Виступ учнів 2 класу.)

Ведуча: - Мова - краса спілкування,

Мова - як сонце ясне,

Мова - то предків надбання.

Мова - багатство моє.

 

Наші запорізькі козаки дуже шанували і любили українську мову. А ми – їх внуки і правнуки, теж будемо так робити. Бо ж ми з вами козацького роду, так чи ні? (діти відповідають: так!!). Молодці!

(Заключне слово відповідального за проведення свята. Частування школярів пампушками.)

 

 

 

Переглядів: 227 | Додав: alinochka4kalovo | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar