Мета: поглибити знання учнів про поділ членів речення на головні та другорядні, граматичну основу; ознайоми¬ти зі способами вираження підмета; розвивати вмін¬ня знаходити в реченні граматичну основу, складати речення, в яких би підмет виражався різними спосо¬бами; виховувати в учнів мовне чуття, естетичний смак до краси слова.
Матеріальне забезпечення: таблиця «Способи вираження підмета», роздатковий матеріал
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Перебіг уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Ознайомлення учнів з темою, метою і завданнями уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Слово вчителя. Просте речення є основною одиницею, що призначена для передавання відносно закінченої інформації. Крім цього, воно є одиницею, що формує складне речення, а також будь-який текст. Саме в простому реченні виявляються його компоненти головні й другорядні члени речення.
ІІ
...
Читати далі »
|
Мета: повторити, закріпити, узагальнити і систематизувати матеріал з теми уроку; розвивати мовне чуття; виховувати уважне ставлення до слова.
Матеріальне забезпечення: динамічні таблиці, роздатковий матеріал
Тип уроку: урок систематизації й узагальнення знань, умінь і навичок.
ПЕРЕБІГ УРОКУ
І. Організаційний момент
ІІ. Ознайомлення з темою, завданнями і метою уроку
ІІІ. Актуалізація мотиваційних резервів учнів
А) Аудіювання з елементами аналізу граматичних понять і граматичних форм
Прослухайте текст. З’ясуйте його стилістичну належність.
Дід спокійно, наче недочув, вів далі: «Іще сказав зайчик, щоб хлібець ти доїв увесь, бо негоже залишати одкуски — у них уся твоя сила. Ото з’їси, прибуде здоров’я, то й підемо до лісу хмиз заготовляти. Мо, й зустрінемо вухатого…»
Онук швиденько з’їв дідового л
...
Читати далі »
|
5 клас
Завдання з літератури
I. Складіть кросворд, використавши власні назви, пов язані з життєвим і творчим шляхом Т.Шевченка. За опорне слово візьміть назву найвідомішої поетової збірки.
II. Допишіть рядки з творів Т.Шевченка.
1. «Садок вишневий…».
2. «Реве та стогне …».
3. «І чужому научайтесь, і …».
4. «…світає, край неба …».
5. «Зацвіла в долині…»
6. «І мене в сем ї великій, в сем ї …»
III. Визначте художні засоби в поданому уривку.
За сонцем хмаронька пливе,
Червоні поли розстилає,
І сонце спатоньки зове
У синє море: покриває
Рожевою пеленою,
Мов мати дитину.
IV. Випишіть із поезій Т.Шевченка по 4 зорових й слухових образи.
Завдання з мови
...
Читати далі »
|
І варіант
1. Першою збіркою П.Тичини є
А) «Осінні зорі» Б) «Сонячні кларнети»
В) «Чернігів» Г) «Замість сонетів і октав»
2.Укажіть, до якого угрупування належав М. Рильський:
...
Читати далі »
|
9 КЛАС
I ТУР
Упізнай письменника за його творами
1. Збірка «Басни харьковськія», «Всякому городу нрав і права», «De libertate», «Сад божественних пісень». (Г. Сковорода)
2. «Енеїда», «Наталка Полтавка»», «Москаль-чарівник». (І. П. Котляревський)
3. «Гайдамаки», «Катерина», «І мертвим, і живим...», «Наймичка». (Т. Г. Шевченко)
4. «Сватання на Гончарівці», «Шельменко-денщик», «Маруся», «Конотопська відьма».
(Г. Квітка-Основ’яненко)
5. «Екзамен», «Дзвоник», «Сонячний промінь». (Б. Грінченко)
6. «Рибалка», «Солопій та Хівря», «Дурень і розумний». (П. Гулак-Артемовський)
7. «Українська мелодія», «Богдан», роман «Чайковсь
...
Читати далі »
|
Контрольна робота з теми «Фразеологія»
1. Фразеологія вивчає:
А) лексичне значення і вживання слів;
Б) лексичне значення і вживання стійких сполучень слів;
...
Читати далі »
|
МЕТА: перевірити засвоєння учнями поняття «фразеологізми», їх особливостей і виразних можливостей; виявити рівень сформованості вмінь використовувати фразеологізми в мовленні, знаходити їх у тексті, пояснювати значення фразеологізмів відповідно контексту; виховувати сумлінне ставлення до предмета.
ТИП УРОКУ: контроль, оцінка й корекція знань учнів
ОБЛАДНАННЯ: тестові завдання, текст для аудіювання, запитання до тексту, контрольні листки, контрольні зошити.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
1. Психологічна настанова
Люблю я свій розум, увагу та пам'ять,
Працює мій мозок. І вчусь я старанно.
Сприймаю все нове і мислю логічно.
Учителя слово здійсню я практично.
ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Інтерактивний прийом «Асоціації. Квітка»
Учитель малює на дошці квітку (серединка та 5-7 пелюсток). У середині
...
Читати далі »
|
ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ
1. Як звали Лиса?
А Петро; Б Славко; В Микита; Г Павло.
2. Чи вдавалося стрільцям впіймати Лиса?
А Так, час від часу;
Б Ні, ніколи;
В Лише одного разу;
Г Коли він сам здався.
3. На кого радили перекинутися Лису товариші, щоб його не роздерли пси?
А В курку;
Б В бджолу;
В У вовка;
Г В блоху.
4. Хто зруйнував план Лиса щодо викрадення курки?
А Пси;
Б Торговці;
В Інший лис;
Г Півень.
5. Якого кольору став Лис після того, як сховався в діжці?
А Фіолетового;
Б Зеленого;
В Синього;
Г Чорного.
6. Куди Лис дістався, щоб відпочити від пригод?
А Додому;
Б До рідних;
В До першої порожньої нори;
Г До товаришів.
7. Чому Лис не міг повернути свою звичайну зовнішність?<
...
Читати далі »
|
Мета уроку: учитися характеризувати головних героїв твору, порівнювати їхні характери, життєві позиції, аналізувати вчинки дійових осіб, життєві позицій царя Плаксія і Лоскотона; розвивати культуру зв’язного мовлення, вміння створювати власні висловлювання, удосконалювати навички роботи в групах; Формувати в учнів бажання дбати про своє здоров’я; виховувати оптимістичне ставлення до життя, повагу до людей.
Тип уроку:
...
Читати далі »
|
|