2:18 PM Тестові завдання для перевірки знань, умінь і навичок учнів із теми "Фразеологія", 6 клас |
МЕТА: перевірити засвоєння учнями поняття «фразеологізми», їх особливостей і виразних можливостей; виявити рівень сформованості вмінь використовувати фразеологізми в мовленні, знаходити їх у тексті, пояснювати значення фразеологізмів відповідно контексту; виховувати сумлінне ставлення до предмета. ТИП УРОКУ: контроль, оцінка й корекція знань учнів ОБЛАДНАННЯ: тестові завдання, текст для аудіювання, запитання до тексту, контрольні листки, контрольні зошити.
ХІД УРОКУ І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ 1. Психологічна настанова Люблю я свій розум, увагу та пам'ять, Працює мій мозок. І вчусь я старанно. Сприймаю все нове і мислю логічно. Учителя слово здійсню я практично. ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Інтерактивний прийом «Асоціації. Квітка» Учитель малює на дошці квітку (серединка та 5-7 пелюсток). У середині записує основне поняття. Після цього він просить учнів назвати прояви й характеристики поняття й записує їх на пелюстках. Основне поняття – фразеологізм. Виконання завдання І варіант 1. Фразеологізм – це… Наведіть приклади. 2. Джерела української фразеології… 3. Якому стилю мовлення не притаманні фразеологізми: А) офіційно-діловому; Б) публіцистичному; В) художньому; Г) розмовному. 4. Для чого в художніх творах використовують фразеологізми: А) для надання мові образності та емоційної виразності; б) для конкретизації якихось фактів; В) для увиразнення синтаксичних конструкцій; г) для формулювання відповідних понять. 5. Укажіть рядок, що не містить фразеологізм: А) бити себе в груди; Б) скринька Пандори; В) язиката Хвеська; Г) переливати воду. 6. Позначте речення, у якому фразеологізм виступає в ролі присудка: А) Козаки взяли турецьку галеру голими руками. Б) Левова частка діставалась господарю.
Г) Усі ваші таємниці білими нитками шиті. 7. Знайдіть фразеологізм, що означає «подобатись»: А) кривити душею; Б) брати за душу; В) до душі припасти; Г) ні за цапову душу. 8. Знайдіть фразеологізм, що означає «покарати»: А) чистити на всі боки; Б) обламати роги; В) ухопити шилом патоки; Г) крутитися дзигою. 9. Знайти синонім до фразеологізму ні живий ні мертвий: А) хоч ікону малюй; Б) волосся дибки стає; В) в ложці води втопити; Г) сам не при собі. 10. Укажіть значення фразеологізму наче корова язиком злизала А) про смачну їжу; Б) про раптове, безслідне зникнення; В) про несподівану подію; Г) про дуже довгий язик. 11. Укажіть значення фразеологізму ні риба ні м'ясо А) про фрукти і овочі; Б) нічого не отримати; В) щось невиразне, нічим не виділяється; Г) бути голодним. 12. Знайти антонім до фразеологізму за тридев’ять земель А) передати куті меду; Б) аж іскри летять; В) пасти задніх; Г) не за горами. ІІ варіант 1. Фразеологія – це… 2. Як фразеологізм можна відрізнити від однозвучного з ним вільного словосполучення? 3.Якому стилю мовлення притаманні фразеологізми? А) науковому; Б) розмовному; В) офіційно-діловому; Г) конфесійному. 4.У яких реченнях є фразеологізми? А) Слухачі були досить врівноважені та уважні. Б) Молоко ще у вас не обсохло на губах, а збираєтесь учити мене. В) Віра спокійно пробирається попід високим парканом, оминає людські натовпи. Г ) Слово герб прийшло до нас з польської мови. 5.Укажіть рядок, що не містить фразеологізм: А) ноги не носять; Б) чого ліва нога забажає; В) одна нога тут, а друга там; Г) підвернути ногу. 6. Позначте речення, у якому фразеологізм виступає в ролі додатка: А) Ви послухайте його і на вус намотайте. Б) Він наговорив сім мішків гречаної вовни. В) Пішов козак світ за очі. Г) Всю дорогу він бубонів, а тут в рот води набрав. 7. Який із фразеологізмів відповідає значенню: забути, не думати про щось? А) викинути за борт; Б) коника викинути; В) викинути з голови; Г) викорчувати з корінням. 8. Знайдіть фразеологізм, що означає «підкорятись»: А) пошитися в дурні; Б) скрутити в три погибелі; В) під п’ятою сидіти; Г) намилити шию 9. Укажіть значення запропонованого фразеологізму Перша скрипка А) бути хорошим музикантом; Б) бути солістом оркестру; В) виконувати провідну роль у якій-небудь діяльності; Г) скрипка Страдиварі. 10. Укажіть значення запропонованого фразеологізму танцювати під дудку А) любити танцювати; Б) коритися в усьому кому-небудь; В) мати гарний музичний слух; Г) бути гарним танцюристом. 11. Знайти синонім до фразеологізму точити баляндраси: А) шкірити зуби; б) придушити комарика; в) правити теревені; г) прикусити язика. 12. Знайти антонім до фразеологізму як кіт наплакав: А) як зіницю ока; Б) хоч в око стрельни; В) як риба у воді: Г) хоч греблю гати.
|
|
Всього коментарів: 0 | |