8:11 PM Українська мова, 11 клас. Конспект уроку |
Тема. Синоніміка мовних засобів вираження присудка, другорядних членів; інверсія замість прямого порядку слів; синоніміка відокремлених і невідокремлених другорядних членів. Мета: формувати в учнів цілісне уявлення про засоби вираження присудка як головного члена речення, поглибити поняття про інверсію як один із засобів образного вираження думки; розвивати вміння знаходити відокремлені й невідокремлені другорядні члени; виховувати любов до рідної мови, до художнього слова. Тип уроку:урок формування мовних і мовленнєвих умінь і навичок. Матеріальне забезпечення: експрес-посібник, додаткова дошка, епіграф до уроку. Перебіг уроку І. Організація класу. ІІ. Актуалізація опорних знань учнів. 1. Бесіда. - Яка мовленнєва одиниця є об′єктом вивчення останніх уроків? - Що виражає речення? - На які два види поділяються речення? - Що таке просте речення? - Що становить граматичну основу речення? - Якими частинами мови може виражатися присудок? - Які види ускладнення простого речення вам відомі? ІІІ. Повідомлення теми й мети уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів. 1. Ознайомлення учнів з експрес-посібником. Визначення цілей уроку. 2. Робота з глосарієм до уроку (визначення лексичного значення словосполучення «синоніміка речень»). 3. Робота над епіграфом уроку. Наука – це істина, помножена на сумніви. П. Валері ІV. Робота над темою уроку. 1. БЕСІДА. - Чим односкладне речення відрізняється від двоскладного? - Які види односкладних речень вам відомі? - Назвіть різновиди односкладних речень з головним членом присудком. 2. ЗАВДАННЯ 2 (з експрес-посібника) - Установити відповідність односкладних речень з головним членом присудком. 3. ЛІНГВІСТИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ (завдання 6 з експрес-посібника - дошка). - Чим подібні й чим відрізняються речення? - Зробити синтаксичний розбір першого речення. Птахи відлітають у далекий вирій. Відлітають птахи у вирій далекий. Відлітають у вирій далекий птахи. Птахи у вирій далекий відлітають 4. РОБОТА З ГЛОСАРІЄМ УРОКУ. (Визначення лексичного значення слова «інверсія»). V. Формування мовних і мовленнєвих умінь учнів. 1. ТВОРЧЕ СПОСТЕРЕЖЕННЯ З ЕЛЕМЕНТАМИ АНАЛІЗУ (експрес-посібник, завдання 1). - Виразно прочитати текст. Визначити його стильову належність. Дослідити синтаксичну організацію тексту. 2. ПРОЧИТАТИ ТЕКСТ І ВИКОНАТИ ЗАВДАННЯ ДО НЬОГО (експрес-посібник, завдання 4). А) Учні самостійно читають текст. Б) Завдання з вибором однієї правильної відповіді виконують коментовано (усно). В) Вибіркові завдання виконують письмово.
3. РОБОТА В ПАРАХ «ФІЛОЛОГІЧНА КОСМЕТОЛОГІЯ» (експрес-посібник, завдання 5).
4. ТВОРЧЕ КОНСТРУЮВАННЯ (експрес-посібник, завдання3). - На основі поданого речення побудувати моделі: А) простого речення, ускладненого відокремленим членом; Б) простого речення , ускладненого вставним словом чи словосполученням. Людство не може жити без великих людей. VІ. Підсумок уроку. Мотивація результатів учнівської діяльності. 1. БЕСІДА. – Про які синтаксичні конструкції ми поглибили свої знання на уроці? - Що нового про речення ви дізналися сьогодні? 2. ОЦІНЮВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ УЧНІВСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. VІІ. Домашнє завдання.
Див. додаток у вкладці «Каталог статей» («Мої статті») – експрес-посібник до цього уроку
|
|
Всього коментарів: 0 | |