Тема. Докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису природи (усно).
Мета: удосконалювати мовленнєво-мислительні вміння усвідомлювати тему й основну думку, логіку викладу, тип і стиль мовлення, запам′ятовувати послідовність викладу матеріалу; розвивати мовленнєво-комунікативні уміння докладно відтворювати зміст сприйнятого на слух тексту розповідного характеру з елементами опису природи; виховувати любов до природи та художнього слова, яким можна її передати.
Тип уроку: урок розвитку комунікативних умінь і навичок.
Матеріальне забезпечення: навчальний буклет, зразки текстів, додаткова дошка, ілюстрації, власні малюнки учнів.
Перебіг уроку
І. Організація класу.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
1. ПРОБЛЕМНЕ ЗАВДАННЯ.
- Діти, у нас сьогодні урок розвитку комунікативних умінь. Подивіться на дошку і з′ясуйте, чим відрізняються ре
...
Читати далі »
|
Мета: систематизувати знання дітей про життя і творчість Т. Шевченка; розвивати життєві компетентності, пов′язані з умінням працювати в команді, навички роботи з додатковою літературою, збагачувати мову і мовлення школярів; формувати творчу особистість учнів; виховувати повагу до творчої спадщини митця, бажання слідувати його заповіту.
Форма проведення
...
Читати далі »
|
ТЕМА. Поетична збірка «Зів′яле листя»: «Безмежнеє поле…», «Ой ти, дівчино, з
горіха зерня…», «Чого являєшся мені у сні?..». Місце любовної теми,
автобіографічність. Широка емоційна гама почуттів ліричного героя,
утвердження невмирущості людських почуттів, ідеалу кохання.
Мета: ознайомити учнів зі збіркою «Зів′яле листя», розкрити світ почуттів і пристрастей,
створений поетичним словом великого майстра; розвивати виразне читання,
уміння аналізувати поезії; виховувати усвідомлення того, що любов –
найвеличніше із людських почуттів, яке необхідно берегти й цінувати.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу
Матеріальне забезпечення: міні-посібник «Творчість Великого Каменяра», епіграф до
уроку, мультимедійні технології, аудіозапис, додаткова дошка
...
Читати далі »
|
Тема. «Україна вишивана».З історії української вишивки.
Мета: ознайомити учнів з різновидом декоративно-прикладного мистецтва
українців – вишивкою, з кращими зразками робіт вишивальниць рідного села, різними техніками вишивання; виховувати естетичні смаки учнів, зацікавленість історією культури свого народу, пошану і любов до рідного краю; розвивати пізнавальні інтереси учнів.
Матеріальні ресурси: навчальний буклет «Символи української вишивки», а
...
Читати далі »
|
Тема. Написання не з прикметниками.
Мета: поглибити знання учнів про способи творення прикметників, зокрема про
префіксальний спосіб; сприяти зміцненню навичок правопису прикметників із
часткою не разом і окремо та позначати відповідні орфограми, пояснювати їх за
допомогою орфографічних правил; розвивати творчі вміння зіставляти,
порівнювати, моделювати й конструювати мовні явища; виховувати
спостережливість, увагу до слова; прищеплювати любов до природи.
Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок.
Матеріальні ресурси: експрес-зошити, мультимедійні засоби навчання, підручник,
додаткова дошка, картки зі словами.
ПЕРЕБІГ УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ.
ЕМОЦІЙНЕ НАЛАШТУВАННЯ НА УРОК.
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ.
1.Творче спостереження з елементами аналізу.
- Прочитайте текст
...
Читати далі »
|
Тема. Мотиви лірики Лесі Українки.
Мета: ознайомити учнів із ідейно-тематичним діапазоном поезії Лесі Українки, поглибити їхні уявлення про лірику; розвивати навики аналізу ліричних творів, вміння висловлювати власні думки і почуття, навіяні поезією; виховувати в учнів сприйняття краси і сили художнього слова.
...
Читати далі »
|
Тема. Прислівники-синоніми й антоніми; прислівники-омоніми до іменників з прийменниками. Фразеологізми й крилаті вислови з прислівниками.
Мета: поглибити знання учнів про прислівник, його виражальні можливості у висловлюваннях; сформувати цілісну систему знань із теми; розвивати тв
...
Читати далі »
|
Мета: усвідомити й засвоїти найважливіші теоретичні відомості про ССР: структурно-граматичні ознаки, інтонаційні, пунктуаційні і стилістичні особливості; їх семантику; розвивати практичні уміння й навички розпізнавати ССР різних типів у тексті; розмежовувати ССР і прості, ускладнені однорідними членами; інтонаційно і пунктуаційно оформляти ССР з єднальними, розділовими і протиставними сполучниками; конструювати ССР З різними смисловими відношеннями відповідно до комунікативного завдання; використовувати їх у мовленні; виховувати повагу до рідної мови, літературного слова.
...
Читати далі »
|
Тема. Характеристика образів повісті М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять»(діда,
батьків, подружки Люби). Мова повісті. Роль художніх засобів та елементів
фольклору.
Мета: закріпити знання змісту повісті, схарактеризувати інші образи твору, дослідити мову твору та роль художніх засобів і елементів фольклору; розвивати пам′ять, творчу уяву, логічне й абстрактне мислення, вміння спостерігати, робити висновки; виховувати почуття любові, поваги до своїх батьків, рідних, оточуючих, риси доброти, порядності, чесності.
Тип уроку: урок засвоєння знань і формування умінь.
Матеріальне забезпечення: експрес-посібник, додаткова дошка, бібліотечка творів М. Стельмаха.
Перебіг уроку
І. Організація класу.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
1. БЕСІДА.
- Чию творчість ми зараз вивчаємо?
- Чому повість М. Стельмаха нази
...
Читати далі »
|
Тема. Правильне вживання дієприслівників у власному мовленні, дотримання
інтонації в реченнях із дієприслівниковим зворотом.
Мета: закріпити поняття про дієприслівниковий зворот, поглиблювати вміння вирізняти
дієприслівникові звороти в реченнях, формувати вміння інтонувати речення із
дієприслівниковими зворотами та одиничними дієприслівниками; розвивати
пунктуаційну грамотність; виховувати бажання глибше досліджувати лінгвістичні
явища.
Тип уроку: урок формування знань, умінь і навичок.
Матеріальне забезпечення: експрес-зошити, додаткова дошка, таблиця
«Дієприслівниковий зворот».
ПЕРЕБІГ УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ. ПРЕЗЕНТАЦІЯ ЕКСПРЕС-ЗОШИТА.
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ.
1. Бесіда.
- Яку лінгвістичну тему ми досліджуємо впродовж останніх уроків?
- Чи можна дієприслівник назвати са
...
Читати далі »
|
Тема. Синоніміка мовних засобів вираження присудка, другорядних членів; інверсія замість прямого порядку слів; синоніміка відокремлених і невідокремлених другорядних членів.
Мета: формувати в учнів цілісне уявлення про засоби вираження присудка як головного члена речення, поглибити поняття про інверсію як один із засобів образного вираження думки; розвивати вміння знаходити відокремлені й невідокремлені другорядні члени; виховувати любов до рідної мови, до художнього слова.
Тип уроку:урок формування мовних і мовленнєвих умінь і навичок.
Матеріальне забезпечення: експрес-посібник, додаткова дошка, епіграф до уроку.
Перебіг уроку
І. Організація класу.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
1. Бесіда.
- Яка мовленнєва одиниця є об′єктом вивчення останніх уроків?
- Що виражає речення?
- На які два види поділяються речення?
- Що таке просте речення
...
Читати далі »
|
|