8:39 PM Українська мова, 7 клас Тема.Прислівники-синоніми й антоніми; прислівники-омоніми до іменників з прийменниками. | ||||
Тема. Прислівники-синоніми й антоніми; прислівники-омоніми до іменників з прийменниками. Фразеологізми й крилаті вислови з прислівниками. Мета: поглибити знання учнів про прислівник, його виражальні можливості у висловлюваннях; сформувати цілісну систему знань із теми; розвивати творчі вміння самостійно розв’язувати нові пізнавальні завдання; виховувати повагу до рідного слова. Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок. Обладнання: картки для перевірки домашнього завдання, предмет для створення рефлективно-педагогічного настрою на уроці (яблуко), пам’ятка-інформатор «Дефіс у прислівниках», матеріал для лінгвістичного дослідження-моделювання. Хід уроку І. Організація класу. ІІ. Рефлексивно-педагогічний момент.
ІІІ. Проблемний момент.
(Вони відповідають на питання як?Це прислівники) Зараз ми вивчаємо тему «Прислівник». ІV. Перевірка домашнього завдання.
(Найдоцільніше перевірити за словником)
Картка 1. Уставити у прислівники дефіс. Підкресліть орфограми Ген-ген, пліч-о-пліч, ледве-ледве, вранці-рано, по-твоєму, по-вовчи, давним-давно, повік-віків, зроду-віку, врешті-решт, тишком-нишком, геть-чисто, десь-то, казна-де, не сьогодні завтра, хоч-не-хоч, так-то. Картка 2. Уставте у прислівники дефіс Більш-менш, видимо-невидимо, з діда-прадіда, з давніх-давен, всього-на-всього, віч-на-віч, як-не-як, де-не-де, коли-не-коли, аби-то, будь-де, будь-коли, де-небудь, по-новому, без кінця краю, будь-що-будь, по-третє. Картка 3. Упишіть, де необхідно, у прислівники дефіс Сяє наді мною високо-високо неба глибина. Де-не-де у вікнах світло янтаріє. З давніх-давен у всіх війнах парламентери користувалися правом недоторканності. Тяжко-важко на світі жити сироті без роду. Катка 4. Плацдарм був уже досить широкий і зовні становище здавалося більш-менш нормальним. З шахтарями у копальні я здружився навік-віки. Ось-ось засяють мов сузір’я, земні зірки людських осель. І найвища, по-моєму, краса – краса вірності.
Додаткові запитання:
V. Повідомлення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності. VІ. Робота над темою уроку.
Весело, смачно, хороше, солодко (сумно, несмачно, погано, гірко)
А) Чи не той то Омелько, Що жне жито помаленько? Б) Десь тут була Подоляночка, Десь тут була молодесенька. В) Ой жаль, жаль мені буде, Візьмуть її люди, Візьмуть її люди, Не буде моя. Г) Ішов козак потайком, Ішов козак потайком, Від дівчини-серденько раненько. Д) Била мене мати, Била мене зрання, Хоч би за роботу, А то за кохання.
1в. – досліджує виписані прислівники - синоніми 2в. – досліджує виписані прислівники - антоніми
Одяглася по-святковому, по святковому майданчику, зробити по-своєму, по своєму годиннику, летіти вгору, в гору Говерлу, падати вниз; в низ сукні.
(Не) страшно женитися… …(ні) куди Яблучко від яблуньки… … та (не) погано горять Без води… …та (нікуди) не годиться Криві дрова… …а страшно журитися Хороший,хороший… …(не) далеко відкотиться VІІ. Підсумок уроку. Мотивація учнівських досягнень.
| ||||
|
Всього коментарів: 0 | |